MarketingLab seo och sponsrade länkar

ROI Strategi
MarketingLab.se utgår från en helhetsbild där alla intäkter ställs mot de utgifter som lagts ner. Den så kallade ROI (return on investment) strategin. De identifierat de viktiga faktorer som påverkar som exempelvis kostnaden för att skaffa kunder, konverteringsgrad, återköpsfrekvens och livstidsvärde per kund.  MarketingLabs mål är att optimera ROI baserat på effektiv webbannonsering.

Genom samarbete med företag på marknaden i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Italien, Spanien, Storbritannien, Irland, Holland, Tyskland, Schweiz, Österrike, Frankrike och Belgien har MarketingLab byggt upp en stor kontaktbas och en betydande kunskaps och erfarenhetsplattform – som deras kunder får ta del av.

Sponsrade länkar

Google tillhandahåller även ett annonseringsverktyg  för sponsrade länkar som heter Google Adwords som innehåller funktioner för att skapa offertförfrågningar, bokningar, försäljning och intresseanmälningar. Detta verktyg ingår i MarketingLabs arbete inom detta område som de senaste åren exploderat i populäritet och idag är en naturlig och nödvändig del av ett företags marknadsföring.

Affiliatemarknadsföring

SökmotoroptimeringAffiliatemarknadsföring är en av MarketingLabs verksamhetsområden och sker i samverkan med Tradedoubler, Commission Junction, Agent Interactive och Zanox.

No related posts.